پاسارگاد ماشین PASARGAD

ارائه دهنده خدمات جهت ماشین آلات راهسازی از قبیل فروش,تعمیر و مشاوره
آخرین مطالب
  • ۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۱:۳۷ EID FITR MOBARAK
  • ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۷ سیستم EGR
  • ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۲ بوش موتور یا Engine Liner
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۴ PISTON COOLING NOZZLE یا روغن پاش
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۴۴ لقی سوپاپ در گاید یا stem-to-guide clearances
  • ۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۰ Selector Valve سلکتور ولو یا شیر سلکتور


  • پاسارگاد ماشین PASARGAD

    ارائه دهنده خدمات جهت ماشین آلات راهسازی از قبیل فروش,تعمیر و مشاوره


    شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۴۴ ب.ظ
    در بعضی از موارد ممکن است ساق سوپاپ دود و یا هوا باریک باشد یا قطر داخلی گاید بیشتر از ساق سوپا باشد. در این حالت اگر این لقی یا lash  بیشتر از حد مجاز باشد باعث شده سوپاپ روی سیت قرار نگیرد و در هنگام کمپرس کردن پیستون موتور مقداری از هوا خارج شود که این اتفاق باعث انجار ضعیف تر شده و از قدرت موتور می کاهد.

    در بعضی موارد برای بهتر کار کردن گاید از جنس برنز بجای گاید اصلی استفاده میشود که این خود باعث روان کاری بهتر و مقاومت بهتر در مقابل تغییر فیزیکی می شود.ولی خوب بطبع به مقدار هزینه ایی که مشتری متقبل می شود برمی گردد.

    ولی زمانی که به یک فروشگاه مراجعه می کنید برای تعویض سوپاپ یا گاید اگر گاید شما برنز باشد به شما همان جنس برنز می دهد آهن آبکاری شده همان و پاورمتال
    bronze with bronze, cast iron with cast iron, or powder metal with powder metal
    خوب قیمت پاور متال مقداری گران قیمت بوده و برای کارهای اقتصادی مقروم به صرفه نیست و بهتر است از برنز یا آهن آبکاری شده استفاده شود.
    Different engines have different clearance requirements, so always refer to the factory specifications. Stem-to-guide clearances normally range from .001? to .003?, and .002? to .004? for exhaust guides. The exhaust guides usually require .0005? to .001? more clearance than the intakes for thermal expansion.
    لقی بین ساق سوپاپ و گاید را زمانی که موتور داغ شد و سپس سوپاپ را بیرون آورده و جرم های آن رو می گیریم. باید توجه داشت برای هر موتوری مقداری متفاوت تعریف شده است.برای موتورهای دیزل میزان لقی بیشتر از دیگر موتورهاست. در موتورهای دیزل چون سر سوپاپ دود با سدیم پوشانده میشود به میزان خلاصی بیشتر از 0.001 نیاز دارد.
    خلاصی سوپاپ ها به جنس گاید ها هم بستگی دارد مثلا خلاصی که برای گاید برنز در نظر گرفته می شود کمتر از خلاصی برای گاید های آهن آبکاری شده می باشد. چون تغییر سایز کمتر دارد و روغن را بیشتر در خود نگه می دارد. توجه داشته باشید که گاید های که داخل آن شیار یا خان دارد روغن را بهتر از گاید های ساده نگه می دارد که این خود باعث افزایش عمر گاید می شود.
    لاستیک ساقه سوپاپ برای گاید به عنوان یک چتر عمل می کند و باعث میشود از پاشیده شدن روغن به سر سیلندر جلو گیری کند که این کار باعث بازگشت روغن بین گاید و سوپاپ شود.




    محمدرضا بحرالعلومی

    نظرات  (۱)

    Heya i am for the first time here. I came across this
    board and I find It truly useful & it helped me out much.
    I hope to give something back and help others like you aided me.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی