پاسارگاد ماشین PASARGAD

ارائه دهنده خدمات جهت ماشین آلات راهسازی از قبیل فروش,تعمیر و مشاوره
آخرین مطالب
  • ۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۱:۳۷ EID FITR MOBARAK
  • ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۷ سیستم EGR
  • ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۲ بوش موتور یا Engine Liner
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۴ PISTON COOLING NOZZLE یا روغن پاش
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۴۴ لقی سوپاپ در گاید یا stem-to-guide clearances
  • ۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۰ Selector Valve سلکتور ولو یا شیر سلکتور


  • پاسارگاد ماشین PASARGAD

    ارائه دهنده خدمات جهت ماشین آلات راهسازی از قبیل فروش,تعمیر و مشاوره


    خرابی موتور همیشه خبر بدی بوده است.در کنار هزینه های تعمیری که ممکن است برای مالک رقم بخورد باعث کم کردن درآمد حاصل ماشین شود. لذا در اینجا قصد داریم تا تاجایی که امکان دارد خرابی ها را متوجه شویم و در صورتی که امکان داشته باشد مطلب را به یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

    فصل اول:

    اولین قدم در مورد خرابی این است که تشخیص بدهیم مشکل یا اشکال از کجا می باشد که بتوانیم آنرا تعمیر کنیم یا موتور را تعویض کنیم. دومین قدم چک کردن موقعیت خرابی موتور است.

    در ماشین آلات جدید اکثرا قبل از خرابی های بزرگ، صفحه نمایش موتور پیغام خطا میدهد. این کار می تواند از طریق ECU یا بخش کامپیوتری دستگاه صورت پذیرد. ولی عمده نشانه هایی که باعث میشود یک موتور معیوب به نظر برسد به شرح ذیل می باشد:

    1-صدای ناهنجار موتور 2-فشار پایین روغن 3-داغ کردن موتور 4- ضعیف بودن موتور 5-احتراق ناقص (ریپ زدن موتور) 6-دیر استارت خوردن موتور 7-دودهای نا متعارف از اگزوز


    همه ی این نشانه های می توانند که خرابی کوچک یا بزرگ باشند.تا زمانی که موتور مورد بررسی قرار نگیرد کسی نمی تواند ادعا کند اشکال عمده است یا خیر! ولی نکته قابل توجه این است که هر زمان این نشانه ها ظاهر شد باید کاربر دستگاه را خاموش کند و به یک تکنسین نشان دهد در غیر این صورت باید هزینه بیشتری بابت تعمیرات بپردازد. 


    گرم کردن موتور


    گرم کردن موتور به عوامل متعددی بستگی دارد. ولی عمده مشکل داغ کردن موتور به سیستم خنک کننده دارد که یا خراب شده یا فشارش پایین است.خرابی یا پوسیدگی رادیاتور و شیلنگ های آن و یا ضعیف بودن درب رادیاتور می تواند سبب خروج آب رادیاتور از سیستم خنک کننده باشد. همچنین کم بودن ضدیخ در رادیاتور می تواند دلیلی بر داغی موتور باشد.


    از دیگر خرابی ها: خرابی فن / رله / سیمکشی / ترموستات و حتی کاور دور فن می باشد که خود می تواند باعث داغ کردن موتور شود.


    خرابی ترموستات به طوری است که دریچه آب را بسته نگه میدارد و آب در موتور جریان پیدا نمی کند.


    مسدود بودن کانال های رادیاتور به دلیل رسوب خود می تواند باعث ک.تاه شدن مسیر خنک شدن آب گردد و آب قبل از اینکه سرد شود دوباره به موتور باز می گردد. در این مواقع توسیه می شود از آب مخصوص موتور استفاده شود. شرکت های بزرگی همانند کاترپیلار و ولو آب موتور پیشنهاد می دهند ولی اگر شما دسترسی به این موارد ندارید می توانید از آب خروجی خشکشویی ها استفاده کنید چون این آب کمترین سختی را دارا می باشد.