پاسارگاد ماشین PASARGAD

ارائه دهنده خدمات جهت ماشین آلات راهسازی از قبیل فروش,تعمیر و مشاوره
آخرین مطالب
  • ۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۱:۳۷ EID FITR MOBARAK
  • ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۷ سیستم EGR
  • ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۲ بوش موتور یا Engine Liner
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۴ PISTON COOLING NOZZLE یا روغن پاش
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۴۴ لقی سوپاپ در گاید یا stem-to-guide clearances
  • ۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۰ Selector Valve سلکتور ولو یا شیر سلکتور


  • پاسارگاد ماشین PASARGAD

    ارائه دهنده خدمات جهت ماشین آلات راهسازی از قبیل فروش,تعمیر و مشاوره


    ۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

    بوش موتورهای برای جلوگیری از فرسایش بلوک سیلندر و حرکت روانتر پیستون در موتور تعبیه گردیده است. در بعضی موراد بلوک سیلندر خراب شده و باید تعویض گردد. در اینجا بعضی از این خرابی ها را با هم بررسی می کنیم:

    1- خرابی به دلیل خوردگی آب (capitation erosion)
    2-خرابی خط افتادن داخل بوش (Bore distortion)
    3- خرابی ترک خوردگی  (Fracture) 

    1-خرابی به دلیل خوردگی پشت بوش که معمولا به صورت افقی شکل می گیرد و بیل سیل های خنک کننده قرار سوراخ ها تشکیل می شود که می تواند به لرزش بیش حد موتور باعث اینجا حباب در سیستم خنک کننده شده واین حباب ها باعث خورده شدن بوش های موتور می گردد.

    راه حل: متاسفانه هیچ فلز یا آلیاژی برای جلوگیری از این مسئله پیدا نشده است. ولی می توان میزان این حباب ها را کاهش داد بواسطه ی تنظیم سیستم سوخت رسانی و استفاده از ادتیو مناسب برای آب و همچنین نصب صحیح موتور و سیل های و عاری بودن از هرنوع خرابی.

    2- زیاد کار کردن موتور و عدم تعمیر به موقع موتور باعث ایجاد خرابی در موتور می شود. 

    3-خرابی ناشی از شکستی می تواند به صورت افقی زیر لبه بوش و یا عمودی شکل گیرد. زمانی که بصورت عمودی بوده بلید حمل بد یا زمین خوردن بوش یا هنگام نصب اتفاق می افتد. ولی اگر به صورت افقی ترک بخورد به دلیل بد جا زدن بوش داخل موتور است و یا در زمان حمل به زمین خورده است.



    محمدرضا بحرالعلومی
    ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

    روغن پاش برای موتور ها نقش سرد کردن داخل بوش و پیستون را دارد که در هر حرکت روغن به قسمت تحتانی پیستون مطابق شکل پاشیده میشود. معمولا روغن پاش ها پلاستیکی و یا برنجی می باشد.یک نمونه از روغن پاش موتور کمنز L10  مطابق شکل نمایش داده شده است.



    محمدرضا بحرالعلومی
    ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر
    در بعضی از موارد ممکن است ساق سوپاپ دود و یا هوا باریک باشد یا قطر داخلی گاید بیشتر از ساق سوپا باشد. در این حالت اگر این لقی یا lash  بیشتر از حد مجاز باشد باعث شده سوپاپ روی سیت قرار نگیرد و در هنگام کمپرس کردن پیستون موتور مقداری از هوا خارج شود که این اتفاق باعث انجار ضعیف تر شده و از قدرت موتور می کاهد.

    در بعضی موارد برای بهتر کار کردن گاید از جنس برنز بجای گاید اصلی استفاده میشود که این خود باعث روان کاری بهتر و مقاومت بهتر در مقابل تغییر فیزیکی می شود.ولی خوب بطبع به مقدار هزینه ایی که مشتری متقبل می شود برمی گردد.

    ولی زمانی که به یک فروشگاه مراجعه می کنید برای تعویض سوپاپ یا گاید اگر گاید شما برنز باشد به شما همان جنس برنز می دهد آهن آبکاری شده همان و پاورمتال
    bronze with bronze, cast iron with cast iron, or powder metal with powder metal
    خوب قیمت پاور متال مقداری گران قیمت بوده و برای کارهای اقتصادی مقروم به صرفه نیست و بهتر است از برنز یا آهن آبکاری شده استفاده شود.
    Different engines have different clearance requirements, so always refer to the factory specifications. Stem-to-guide clearances normally range from .001? to .003?, and .002? to .004? for exhaust guides. The exhaust guides usually require .0005? to .001? more clearance than the intakes for thermal expansion.
    لقی بین ساق سوپاپ و گاید را زمانی که موتور داغ شد و سپس سوپاپ را بیرون آورده و جرم های آن رو می گیریم. باید توجه داشت برای هر موتوری مقداری متفاوت تعریف شده است.برای موتورهای دیزل میزان لقی بیشتر از دیگر موتورهاست. در موتورهای دیزل چون سر سوپاپ دود با سدیم پوشانده میشود به میزان خلاصی بیشتر از 0.001 نیاز دارد.
    خلاصی سوپاپ ها به جنس گاید ها هم بستگی دارد مثلا خلاصی که برای گاید برنز در نظر گرفته می شود کمتر از خلاصی برای گاید های آهن آبکاری شده می باشد. چون تغییر سایز کمتر دارد و روغن را بیشتر در خود نگه می دارد. توجه داشته باشید که گاید های که داخل آن شیار یا خان دارد روغن را بهتر از گاید های ساده نگه می دارد که این خود باعث افزایش عمر گاید می شود.
    لاستیک ساقه سوپاپ برای گاید به عنوان یک چتر عمل می کند و باعث میشود از پاشیده شدن روغن به سر سیلندر جلو گیری کند که این کار باعث بازگشت روغن بین گاید و سوپاپ شود.




    محمدرضا بحرالعلومی
    ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر