پاسارگاد ماشین PASARGAD

ارائه دهنده خدمات جهت ماشین آلات راهسازی از قبیل فروش,تعمیر و مشاوره
آخرین مطالب
  • ۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۱:۳۷ EID FITR MOBARAK
  • ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۷ سیستم EGR
  • ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۲ بوش موتور یا Engine Liner
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۴ PISTON COOLING NOZZLE یا روغن پاش
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۴۴ لقی سوپاپ در گاید یا stem-to-guide clearances
  • ۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۰ Selector Valve سلکتور ولو یا شیر سلکتور


  • پاسارگاد ماشین PASARGAD

    ارائه دهنده خدمات جهت ماشین آلات راهسازی از قبیل فروش,تعمیر و مشاوره


    پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۲ ب.ظ

    رینگ موتور

    مده ترین علت شکستن رینگ پیستون  این است که پیستونها هنگامی که بالا و پائین می روند برای مدت طولانی بدون اینکه روانکاری کافی صورت بگیرد کار کنند .

    اگر روغن موتور در فواصل منظمی که توسط سازنده ارائه شده است تعویض نگردد و چون باید فیلتر روغن هم به موقع تعویض شود اگر این فیلتر عوض نشود باعث افزایش ذرات معلق در روغن می شود و این روغن کثیف خاصیت روان کنندگی اش را از دست می دهد 


    فقدان روان کننده باعث افزایش اصطکاک در بخش های مختلف موتور می شود که در حال حرکت هستند بویژه رینگ های پیستون که در داخل موتور قرار دارند و خیلی هم داغ هستند و این کمبود روان کننده بر روی آنها بیشتر اثر می گذارد .

    علاوه بر اینکه کاهش روان کنندگی reduced lubricity, باعث می شود که ذرات اکسید شده ( سوخته ) و ذرات زائد که معمولا توسط روغن شسته شده و در فیلتر گیر می افتد مقدارشان بالا می رود که وقتی روی هم جمع می شوند می توانند باعث صدمه دیدن رینگها شوند .

    کاهش جریان روغن می تواند در نهایت باعث مسدود شدن مجاری روغن شده و بازهم وضعیت روانکاری بدتر و بدتر شود تا عاقبت باعث شکستگی یک یا چند تا از رینگ پیستونها شود و یا حتی باعث یکی یا همه یاتاقانهای میل لنگ crankshaft و یا میل بادامک camshaft گردد .


    علت دیگر شکستن رینگ پیستون:

    علتهای مختلفی برای گیر کردن و شکستن رینگ  پیستونها وجود دارد . مهم ترین علتش می تواند بدلایل زیر باشد  :

    1-       نرسیدن روغن به به پیستونها  

    2-      ریختن روغن نامناسب در موتور

    3-      داغ کردن بیش از اندازه موتور overheating of the engine

    4-      خرابی واشرسر سیلندر و وارد شدن آب به داخل روغن = قاطی کردن آب و روغن

    5-      داغ کردن موتور بدلیل نبودن آب در موتور که بدلیل نشت دادن رادیاتور و یا گیرکردن ترموستات frozen thermostat

    6-      جمع کردن غلط موتور توسط استادکاران

    7-      نصب کردن غلط رینگ پیستونها

    محمدرضا بحرالعلومی

    نظرات  (۱)

    عالی بود 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی